TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN KORANG

Menjaga Kesetiaan...





Aku percaya kebanyakan or maybe tak salah kalau aku katakan semua orang pernah berjanji untuk setia pada pasangan kan.. Walaupun ada ramai yang berpegang pada janji tapi ada gak insan yang terlalu sukar untuk setia. So camner nak kekalkan kebahagiaan rumahtangga kalau dari awal tak setia? Meh kita tengok, maybe apa yang aku postkan neh boleh membantu.. Check it out..!!!







JANGAN BIAR RASA SEPI MELANDA DIRI



Hermmm...ni biasa neh..aku sendiri pernah rasa sepi yang teramat..bila salah seorang dari pasa
ngan bz, outstation or wateva yang buat kita rasa sepi. Kita sentiasa dambakan perhatian, kasih sayang dan belaian orang tersayang tak kira lelaki or pompuan selagi kita ada hati dan perasaan mesti semua tu wujud sendiri. Rasa sepi neh kalau tak di bendung boleh undang 'DANGER' pada perhubungan. Hah sebab hal neh jugak la yang terjadinya curang bila hari yang sepi perlu di isi segera. So per nak buat? Jeng..jeng..jeng...bawak ler criter rasa sepi dengan pasangan memasing. Tak salah berterus-terang juz untuk mengingatkan betapa penting menjaga kelangsungan hubungan coz penting per sama gak cam kerjaya memasing. Hah minda kena selalu positif gak. Lawan rasa sepi. Lakukan pelbagai aktiviti..yang takde keje tuh ambil la kelas kemahiran ker or kursus tertentu tuk isi masa lapang. Tak pun..alaaaaa...apa guna HOBI? Hobi tu kan aktiviti masa lapang. So tak salah habiskan masa sepi dengan hobi yang dah sedia ada or cipta la fresh hobby. Jangan plak jadikan main mata, ngorat anak dara orang sebagai hobi yer..xde maknanyer..!!! Tak pun buka dan tengok balik album kenangan korang berdua dan ingat saat bahagia korang.





JAGA PERGAULAN DAN SIKAP


Ni penting neh untuk elakkan berlakunya perkara tak di ingini pada masa akan datang. Pergaulan baik dengan teman or rakan perlu ada batasnya. Tak salah pun kalau nak buat baik but don't cross the border line yer..!!! Seboleh-bolehnya elakkan kemesraan hanya dengan seorang saja terutama teman yang berlainan JANTINA. Walau camner pun kita cuba nafikan, menda remeh camneh dah banyak mencipta sejarah tersendiri. Kemesraan dan sikap ambil berat yang berlebihan akan mewujudkan perasaan yang tak sepatutnya tambah-tambah time sepi melanda jiwa..Owhhh..Sesaper yang sedang alami semua neh cuba check balik, if masa korang or korang lebih suka atau cenderung kepada teman lebih dari pasangan hah maknanya anda dalam ZON MASALAH!. So common wake up..cepat sedar. Kembali pada pasangan. Setiap kali berdepan dengan problem, jadikan pasangan sebagai tempat mengadu. Kalau dia bz..alaaa sms jelaa...sesibuk manapun seseorang tuh mesti tetap alert dengan bunyi sms kan..


BICARAKAN MASALAH DENGAN PASANGAN



Sesuatu masalah takkan settle kalau salah seorang jer yang beria-ia nak settlekan. Tambahan lagi kalau berkaitan dengan perhubungan korang berdua. So daripada meluahkan kepada teman lebih elok bincang terus dengan pasangan. Kita lebih mengenali pasangan kita dan orang luar hanya menilai melalui pandangan mata or juz apa yang di dengarnya sahaja. Pada aku, sama ada perbincangan tu secara aman damai makmur sentosa or perlu bertengkar dulu..it's ok what!


Yang penting setiap prob di komunikasikan. Tak guna kalau kita merajuk or terasa tapi simpan sorang-sorang dalam hati but dalam masa yang sama mengharap pasangan kita tahu dan paham...Adehhh buang masa la beb! Ehehe jangan marah coz pada aku, kan lagi senang kalau terus bagitau kenapa kita merajuk, apa yang buat kita terasa hati. Tapi kalau setakat nak take time tuk diri sendir
i tak kisahlah. Coolkan hati sendiri dulu dan pastu bawa berbincang. Maybe dalam masa berdiam diri tu ada "rindu bertandang lagi kekasih"...ewah cam lagu Hattan plak. Cinta perlukan komunikasi or sikap terus terang tapi jangan plak berterus terang dengan ayat yang memedihkan. Perang jadinya nanti. Semua neh akan hasilkan kejujuran. Inilah kunci kelancaran hubungan coz adanya kesinambungan antara pasangan setiap hari. Komunikasi berterusan ini la yang menghindarkan kecurangan. Tapi bergantung pada sikap sendiri gak la. Paling penting tanamkan kejujuran dalam diri dan jangan pernah berniat untuk menipu pasangan korang ok!


UCAP ATAU TUNJUKKAN RASA CINTA



Kesetiaan mengikat pasangan sementara kasih sayang dan cinta pastinya mencipta kesetiaan antara keduanya so ucapkanlah perasaan cinta anda pada pasangan. Tak perlulah setiap hari juz sekali sekala tambah-tambah pada hari yang penting contohnya hari lahir, ulangtahun perkahwinan or apa-apa jelah tarikh special korang...Wah Romantiknya... Kalau tak pandai atur ayat, tunjukkanlah dengan perbuatan, sentuhan, belaian, hadiah, bantuan atau sokongan. Percayalah luahan perasaan cinta mampu memantapkan lagi perhubungan..

2 comments:

YUNI said...

hahahaha.. pandai pandai... semua tu betul2 belaka.. yuni pun having a long distance relationship. & this kind of thing mmg work & kena buat. Klu x... huhuhu.. sepi memanjang jer la. hati mesti kuat!!! ;)

Day Dreamer said...

hi YUNI,

camtu lah life ni kan?
kena berfikiran terbuka n positif. ye tak?