TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN KORANG

GOAL - 2


Sedikit kisah yang biasa kita tengok berlaku depan mata kita tanpa kita berfikir apa apa.


Watch baby carefully. She is totally optimistic. She has very little fear. Babies walk, they fall, but they get right back up and then fall again.


Isn’t this really what life is all about?


Climbing, falling, learning from the fall and climbing still higher.


Apa yang aku nak hi-light kan ialah, budak budak mmg mempunyai keazaman dan impian tentang apa yang mereka fikirkan nak jadi.


Lagi satu, baby yang kecik nak berjalan sebab dia tgk kat sekeliling dia semua org berjalan dan bukannya merangkak macam dia. Itu yang bagi dia kekuatan untuk mencuba. Dalam maksud yg lain, Susana sekeliling amat penting dalam mempengaruhi pemikiran dan memotivasikan kita. Kalau kita nak berjaya kita kena la hidup dalam lingkungan orang yang berjaya, kalau kita nak berfikiran positif kita kenalah la berkawan dgn org yang mempunyai pemikiran positif. Tak gitu?


Baby ni, dorang belum kenal erti takut sebab tu dorang mencuba n mencuba, yang dok rasa takut ialah mak ayah dorang. So, masa tu la mak ayah start takutkan baby dorang ni dgn perkataan ‘JANGAN’, ‘TAK BOLEH’ dan bagai bagai lagi.


Bukankah sepatutnya mak ayah bagitau kat anak anak dia camni ke? –


“You should like and love yourself. When you don’t do things right at the first time, you should try again and again, and you do it right.”


Aku rasa everything akan jadi positif kalau didikan camtu disematkan.




No comments: