TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN KORANG

persepsi


:alphaosiris:

Petang yang indah, :sun: redup-redup mendung.

:w00t: Kat luar macam nak hujan, sambil dok nonton tv sambil baca magazine. Dalam hidup ni actually banyak benda kita telah dan akan pelajari dan selang antara sesuatu tu pasti tanpa disangka ada kesilapan yang terjadi.

Ada orang cakap, :blahblah: kita janganlah terlalu-lalu kesal bila telah melakukan sesuatu kesilapan, kerana tanpa kesilapan kita takkan dapat belajar untuk mengawal sesuatu keadaan, takkan belajar untuk lebih menghargai dan menilai. macam-macam lagi actually.

:icondanielitolikable: Ianya bermaksud kesilapan tu sebenarnya memberikan kita pengajaran walaupun kadangkala ianya terlalu menyakitkan kita dan banyak pihak yang lain di sekeliling kita.

Kita akan melakukan kesilapan, tetapi orang lain juga melakukan kesilapan. Sesuatu kesilapan tu sebenarnya tidak mengikut berapa tua umur seseorang tu. :blahblah: Satu kesilapan yang sama boleh dilakukan oleh seseorang yang berumur 20 tahun , 30 tahun, 60 tahun atau pon kat mana mana peringkat umur. Tapi tak semua orang berpendapat macam tu. Kan?

Dan, semua tu sebenarnya ialah tentang persepsi dan keterbukaan memasing. Cara kita berfikir dan menerima sesuatu. :blahblah: Tapi ini cuma satu pendapat hasil dari pembacaan.

Anyway, we can try to find something good in every mistake. Hikmah sentiasa wujud di atas setiap sesuatu yang terjadi.

Sekadar untuk renungan. :hexentanz:



:santa: Plutarch said;

":sniff: To make no mistakes is not in the power of man;:blushes:
but from their errors and mistakes the wise and good learn wisdom for the future.
:aww:"











No comments: