TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN KORANG

terkenang semasa dolu...


dok tak dok, dah masuk tengah bulan.
tingat aku kisah waktu kecik-kecik dulu. waktu umo dalam sekolah rendah.

nak jadikan satu kisah, aku dan adik aku dah beli sebijik bola sepak bersaiz kecik. ye lah..adik aku yg beli sebab waktu tu dia je yang rajin menabung, aku plak tolong perabihkan je. satu hari kami pon main la bola tu sama sama, waktu petang lepas balik ngaji.

main dengan happy, timbang bola, sepak tinggi dan lantunkan, zaman kanak-kanak riang ria la katakan. ntah macam mana ntah bola tu melantun dan pecahkan sederet cermin nako tingkap kat ruang tamu.

huh! kecut perut kami berdua ni. dah boleh bayangkan yang bukan bukan as hukuman. tapi at last hukuman yang kami dua terima daripada abah ni mungkin lebih membuat kami terkenang, dan waktu tu toksah cakap la apa yang kami rasa waktu terima hukuman tu. fizikal mungkin nampak macam biasa tapi kt dalam hati, hanya Allah yang tahu.

abah marah sangat lepas balik keja. at last sebagai hukuman dia suruh kami berdua kerat bola tu dengan pisau.

after berpuluh tahun, hari ni aku rasa tersentuh sangat dengan apa yang kami (aku & adik aku) lalui waktu tu. sian adik aku, himpun duit pastu beli bola and lastly kesudahan macam tu.

tapi itu lama dulu, cuma kdg kdg terkenang . tapi betul la, setiap sesuatu tu ada hikmah yang tersembunyi, mebi kita tak mengerti pada masa ni tapi insyaallah kita munkin nampak pada skop yg lebih luas pada masa depan,

but, menjadi aku dan adik aku pada masa itu adalah suatu waktu yang amat indah.

itulah kenangan.

kita taknah rasa jemu dgn sesuatu yang kita rasa indah. kan?






No comments: