TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN KORANG

betul tapi tak betul..?



'MENGETAHUI PERKARA YANG BETUL
TIDAK MEMADAI DAN BERMAKNA
APABILA TIDAK MELAKUKAN PERKARA
YANG BETUL.'

~ Dear Yayah The Series


Simple sangat, kan?
Tapi kadang-kadang itu la yang kita tak sedar, mungkin bukan korang la, mungkin aku.
Kita notis sesuatu menda tu betul tapi still kita tak buat menda tu. Kita buat juga menda yang salah, tak ikut peraturan, tak ikut arahan.
Sebabnya?
Kita terlalu ambil mudah tentang sesuatu perkara tu,
kita pandang sesuatu tu sebagai remeh,
kita rasa kita je yang betul,
atau, kita terlalu meng'under estimate' sesuatu menda tu.

So, kita tends to buat menda yang silap.

Korang rasa camne?




2 comments:

~ ReD ~ said...

yup..apa ingat, perlu sedar kebenaran bila dah buat salah kah???ish3... x patut tu... lebih elok sedar benda tu salah daripada sedar kita dah buat benda yang salah;)

Day Dreamer said...

sis ~ReD~,

hmm..betul tp kdg kdg tu kita leka, sampai kita dah tau ianya satu yg salah baru kita nak sedar.

=)