TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN KORANG

aku cinta kau & dia!


Selamat Berpuasa, dah tak lama dah nak raya balik. Rasa kejap je puasa tahun nih kan?
so, petang tadi since aku pon dah bercuti, aku pergi la melencong ke Putrajaya, Cheras n Balakong.
Besar jugak ekkk jusco kat Balakong tu, kan?

Sesambil berjalan dan menelusuri tempat tempat sambil mata memerhatikan sekeliling, tengok org terdekat, tengok tengok org yang jauh sket, tgk juga ke dalam diri aku. Gelagat, perangai dan macam macam ada.

Korang rasa seronok tak if ada orang cakap dia sayang kat korang, dia amik berat tentang korang, temankan korang? Korang rasa....korang bahagia tak bila every day trima sms 'good morning' bila sampai kat opis, atau ada sumone cakap dia cintakan korang?

Apa ekk perasaan korang? Share la dgn aku sama ekk.

Pada aku, aku suka sangat!

********************

Jatuh cinta lagi!

Pernah tak korang terpikir yang one day korang mungkin akan ter jatuh cinta lagi even sebenarnya pada waktu tu korang dah dimiliki dan memiliki?

Indah kan bila jatuh cinta, perasaan dilamun dan terbuai oleh suasana yang macam macam ada tu buat kita rasa bahagia, tenang dan selalu senyum.

Dan, mungkin apa yang korang (mebbe aku juga) lalui tu sebenarnya apa yang kita panggil sebagai 'dia cinta terakhirku'. Leh ke?

Means, kita menyayangi seseorang dengan sepenuh hati kita, kita juz nak dia happy, kita nak tgk dia tersenyum, kita suka tgk manisnya wajah dia, lembutnya dia mengukir senyum kat kita.

Terasa dihargai bila wajah manis org yang dicintai mengulumkan senyum kat kita, terasa satu perasaan yang indah bila si dia juga mengungkapkan kata kata yang sama. Satu irama.

Tapi mesti ke kita harapkan apa yang kita buat tu dihargai? Pada aku cukuplah kita menghargai apa yang kita rasa, tak perlu nak harap org menghargai apa yang kita buat, kalau ada, bagus la, consider as bonus la,kan?

Cuma, sampai bila kah episod 'jatuh cinta lagi' dengan 'dia cinta terakhirku' tu akan berlanjutan. Kita masing masing ada perasaan, ada keinginan. Kita saling memerlukan satu sama lain.

Sampai bilakah....


********************************

'Usah ragu, usah curiga. Cintaku padamu sampai bila bila.'

Sekumpulan kata kata yang aku terbaca waktu menelusuri sebuah kedai buku. Dalam maknanya kat aku waktu tu. Ntah kenapa ntah.


*****************************************


Aku kalau dok sorang sorang ni, mula la nak merapu. Ni hah sekumpulan ayat yang juga besar maksud nya. Actually dari Koleksi Kartini katya tembakau.

"Hari itu, aku belajar sesuatu yang baru. Betapa agungnya cinta kau, betapa berusahanya kau untuk mendapatkan dia, betapa kau sanggup bersusah payah kerana dia, tapi kalau dia tak suka kat kau, tak guna juga! Alah...senang cerita, kita hanya merancang...Allah yang menentukan."


Chuppss!!! Ngarut je la aku nih... takdo kojo sebonanya nih. Jiwa kacau!!! huhuhhu

Ciao!!



6 comments:

cLina BeLedZa said...

bercakap pasal jatuh cinta lagi ni, aku pernah terbaca; Kasih dan cinta itu sebenarnya milik Allah.
Means,kita takde hak nak tentukan dgn saper saper kita nak jatuh cinta.

Dulu aku fedap bile lelaki cakap dia jatuh cinta lagi.Nampak tamak kan?Mudahnyer dia nak jatuh cinta lagi.Macam tak cukup setia.

Tapi hari demi hari aku belajar.. itu semua bukan di tgn kita,bukan kita rancang.Dia yang tentukan.Cinta, bila ia datang.. ia akan datang..macam tu je.Yang kita dapat rasa, dapat feel.

Jadi,walaupon aku benci dengan ungkapan 'jatuh cinta lagi' tapi aku terpaksa akui yang ia adalah di luar kawalan kita.Nak tanak kite kena terima. Dan seperti yang encik tuan punyer blog ni kater... kena hargai apa yg dirasa.

Well, terpulang pada masing2.

Ehhh dah macam blog aku la pulakk..huhu.
Maaf ye tuan tanah.

Anonymous said...

refleksi semua apa tujuan kita as a hamba kt muka bumi ni. maybe u xde la down sagt pasal cinta. Ada apa dengan cinta? Carilah. ia satu misteri ilmu yang harus dicari. dan jangan sesekali melebihi cinta padaNya. Hope u will find ur 'tulang rusuk' yg hilang tu. InsyaAlah.

Day Dreamer said...

hi clinaku,

err...tuan tanah oke je. no hal. :)
neway,walau apapon sebenar terpulang kpd masing2 sbb diri sendiri yang lalui dan rasa semua. org lain yg tak duduk dalam kasut org yg melalui kisah dia tak tau apa yg rasa yg sebenarnya.tak gitu


:)



hi ano,

ada apa dgn cinta. huhuu...filem indon tu kan?

yup! actually mmg satu misteri, mencari tulang rusuk memasing yang kt mana letaknya dan nk pastikn iyer ke tak aku yang punya.

:)

Anonymous said...

Hi!!

Cinta sumtin yang sukar tuk dihuraikan & djelaskan.
As long korang njoy..means tak rasa ttekan or tpaksa dlm mjalinkan sesuatu phubungan itu da mcukupi.Cinta itu sbenarnya sesuatu yg indah tuk dilalui..tuk dihargai..tuk dikenangi!!!

Tak kisahla insan tsebut 'cinta pertama' or 'kedua' or even yang 'terakhir' skalipun. No matter how u all mcorakkan haluan & hala tuju hubungan tsebut.Manis pahit pasti ada tapi itu la lumrahnya..hakikatnya. ;-)

Cinta tak semestinya memiliki insan tsebut. Memiliki rasa cinta , sayang & kasih darinya pun da mencukupi..da membahagiakan. Bukan begitu???
Trasa mentari pagi memancarkan sinar yg terindah...hari yg terlalu pantas tuk dilalui...malam yg damai & membangkitkan rasa rindu lantas ingin bersatu di dlm mimpi2 indah yang senada.

Seperti lirik lagu ini...

Wahai kau cinta
sungguh tak ada yang bisa
mampu berpaling darimu
bila terlanjur sayang
wahai kau cinta
yang luluhkan hati ini
membuat segalanya indah
semua karena cinta....



:-)
AH

Day Dreamer said...

hi ano,

menarik pendapat yg awak luahkan. mesti banyak dah pengalaman yang awak dah lalui, tak gitu?

:)

Anonymous said...

Hi,Day Dreamer!!!

Bukan byk pengalaman tapi byk pengetahuan yg d perolehi melalui pmbacaan & org2 disekitar.
Mereka ini sume yg memberi 'input' pada kita sebenarnya tanpa kita sedari.

Tapi jatuh cinta itu menarik kan...????? Tak kisah la tuk kali yg kebrapa...dgn siapa...
Ianya bisa wat kita t'senyum bahagia.

I like it!!!!
Hehehhehehehhe!!!