TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN KORANG

countdown to neu year 2010


29 - Dec - 2009


wah...dah tak berapa hari je lagi nak melangkah ke 2010.

so, boleh la nak flashback balik ke tarikh hari pada tahun 2008, semak balik checklist 'azam tahun baru' yang nak dicapai tahun ni. tercapai ke tak?

for sure, mesti ada yang tercapai, mesti ada yang tak or ada yg separuh jalan and have to start from the beginning balik. ye tak?

but, that's nature.

aku?

semak punya semak...banyak merah lah checklist untuk pencapaian tahun 2009 nih. so sad la if tengok sasaran untuk dicapai pada tahun 2009 nih.

anyway, hidup tetap perlu diteruskan juga tak kira la apapon. perancangan untuk masa akan datang such as tahun 2010 tetap perlu dibuat. cumanya mebi kena lebih teratur, spesifik dan ada wawasan sket.

buangkan apa apa yang buruk yang akan menjejaskan perancangan yg baru tu, start with a neu book. so, harap harap sesapa yang banyak 'merah' dalam checklist untuk dicapai pada 2010 tu belajar dari apa yang terjadi sebelum nih yang buat banyak benda tak tercapai.

mungkin kita buat kesilapan, tapi orang lain juga buat kesilapan. actually kesilapan tu berlaku tak mengikut umur seseorang, maksudnya kita takleh kata awak bukannya budak umur 25 tahun, awak dah umur 40 tahun , awak tak patut buat kesilapan yang macam ni. kesilapan tak mengenal usia dan darjat seseorang. betul?

so, plan betul betullah macam mana azam tahun 2010 ni boleh dicapai, biar sasaran pencapaian dia tu nampak smart sket. for sure semua org boleh. yakin boleh!

tentang silap tadi? if kita tak buat silap, normally kita takkan dapat belajar apa apa pon, takkan belajar macam mana nak mengawal keadaan, diri dan apa saja yang berkait dgn kesilapan tu.

lagi satu, jangan lupa masukkan dalam checklist azam 2010 tu - Untuk Berusaha Menjadi Seseorang/Anak/Suami/Ayah/Abang/Kawan yang lebih baik kepada orang-orang di sekeliling kita, kepada orang-orang yang kita sayang yang berlandaskan kepada keredhoanNya.

dan, of cos it is not about how good you are, but how good you want to be.

errr... akhir dan awal tahun baru hijriah baru nih....ada baca doa tak?

actually as a muslim, yg tu is most important compare to nak countdown untuk 2010M nih.

anyway, selamat merancang azam tahun baru korang.



'confidence doesn't come out of nowhere. it is a result of sumtin....hours and days and weeks and years of constant work and dedication'
- roger staubach


No comments: