TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN KORANG

andai itu suratanNya...


"Sacrificing your happiness for the happiness of the one you love,
is by far, the truest type of love."

~Unknown

***********

Lunch time, 1:45 tengah hari.

Tetiba handset aku menjerit kecil, ringtone yang sengaja ku pilih untuk menandakan ada sms yang masuk.

"Along... Umi menyambut baik hasrat Along untuk bertukar ke Taiping dan Achik pun merasakan cadangan itu adalah yang terbaik. Umi kelihatan gembira bila Angah khabarkan hasrat Along tu kerana Umi memerlukan seseorang disisi untuk menjaga, memantau keadaannya sering sakit-sakit tu. Hasrat Along itu merupakan satu pengorbanan yang cukup besar untuk seorang ibu tersayang."

Begitulah mesej yang aku terima dari Angah. Berkerut dahi bila memikirkan bilakah aku pernah mengusulkan hasrat tersebut.

Seingat aku, aku cuma memberikan cadangan andainya adik-beradik yang lain tak dapat untuk menetap bersama Ummi dan jika tiada jalan lain maka mungkin itulah pilihan terakhir yang mampu dilakukan.

Aku termenung seketika.

Dan, kemudiannya aku terus menghantar permohonan cuti kepada boss. Aku ingin balik ke kampung untuk melawat Umi dan adik-adikku yang lain tetapi keputusan untuk bertukar ke kampung halaman belum aku putuskan. Biarlah dulu.


***********


To be continued...(if ada idea la..)


Err...idea ter'stop' kat situ.


If korang ada idea yang berlebihan, jom lah kita pakat sambungkan sesama. Merangkak nak mula keluarkan bakat terendam dalam tulis tulis cerita nih.


"It is not what we take up, but what we give up, that makes us rich."

~Henry Ward Beecher











No comments: