TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN KORANG

kita


"RAMBUT SAMA HITAM
TETAPI
HATI LAIN-LAIN"



Yup! Itulah pepatah orang dulu-dulu. Dan itulah juga realiti kehidupan even rambut orang zaman sekarang dah tak sama hitam.

Apa yang ada dalam hati orang, kita sendiri pon tak tahu dan begitu juga sebaliknya. Kadang-kadang pabila melakukan sesuatu kita lakukan dengan ikut logik kita je, ikut sedap hati je sebab kita merasakan apa yang kita buat tu betul. Betul pada kita even pada anggapan orang lain apa yang kita buat tu tak patut atau tak betul.

Tapi, kita buat juga sebab kita tahu alasan atas apa yang kita buat, orang lain tak paham apa yang kita buat kerana mereka bukan diri kita.

Dan, bila kita rasa menda tu betul, pastinya ada yang salah begitu juga sebaliknya. Kita tak nampak kekurangan bila kita terlalu yakin sesuatu itu betul untuk kita lakukan. Sebab itulah juga orang salu kata; kita hanya merancang tapi tuhan yang menentukan.

Betul kan?

Err...jangan la pikir bebukan, ni post after tgk satu movie kat tv. Ala-ala 'untuk direnung & difikirkan'.




2 comments:

bella said...

haah .. betul la mr day dreamer ..walaupon rambut bella dah tk nmpak hitam .. hati ttp lain .. tp kadangh2 ikut hati mmg banyak tak betol dari betol .. sedih tau

Day Dreamer said...

sis,

ye la...rambut bella kaler pe ntah, merah ke blonde ntah. kompom la hati lain lain. huhuhu...

apa pon, that's human nature.

jgn sedih if sesuatu tu tak betol, kalau asytik betol je, kita takkan belajar apa apapon. once tak betul, so dari situ kita akan belajar sumtin iaitu bagaimana untuk membetulkan keadaan dan bagaimana utk mengelakkan ianya jadi tak betol pada masa depan.

ye tak?

=)