TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN KORANG

setiap sesuatu itu....





'SETIAP ORANG ADA CERITA TERSENDIRI,
CUMA KITA SAJA YANG TAK TAHU'

when everything is out of our control
what can we do?

patutkah kita kata

"just wait and watch.."

atau

"just wait and hope"


Petang yang indah hari nih, aku agak tersentuh bila terbaca tentang sesuatu.
Dalam hati aku cuma mampu menyebut,

"Masya allah, bertuahnya kalau sesiapa yang memiliki si dia ini. Tapi yang pasti mungkin bukan calang-calang orang yang biasa memilikinya."

Si gadis memutuskan perhubungan dengan kekasihnya disebabkan kekasihnya itu tidak mahu cuba memperbaiki diri dan menunaikan solat. Simple.

Dia nakkan seorang lelaki yang boleh membimbing dirinya tetapi bukan mengharapkan seorang lelaki yang perfect, cukup sekadar yang menunjukkan kesungguhan untuk berusaha memperbaiki diri dan mempertingkatkan diri ke satu tingkatan yang lebih baik.

Aku pon tak pasti kenapa bila terbaca kisah tu ianya buat hati kecil aku rasa tersentuh. nak di copy semula cerita tu terlalu panjang tetapi cukuplah aku ambilkan intinya sekadar untuk renungan dan boleh difikirkan.

Tak pasti samada ringkasan ini mampu memberikan impak apa apa kat korang yang menjengah galeri ni.

Tapi, as life goes on, of course we start to learn more and more about responsibility, love, trust and so on. Dan aku pasti korang semua dan aku juga pasti realize sumtin iaitu even what ever yang kita buat actually secara langsung atau tak ianya memberi kesan kepada orang di sekeliling kita.

Pandanglah dalam skop yang lebih lapang dan luas.

Cakap memang senang dari nak melaksanakannya...










1 comment:

Anonymous said...

Yup, ckp mmg lbey sng dr nk dilaksanakan..agreed wif dat!!!