TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN KORANG

3



'BLuEs UNTuk aKu'

created by : Aie


Malu aku dekat Yon. Dah dua bulan aku tak bayar sewa rumah sama api air, walaupun dia cakap tak kisah dia dulukan duit dia, tapi tak naklah sampai dia cakap aku ambik kesempatan kat dia pulak. Selama ni pun dia dah banyak tolong aku. Susah dia, susahlah aku. Tapi yang selalunya aku yang banyak susahkan dia.

Soal duit bukan boleh dibuat main. Sedara-mara pun boleh bergaduh. Macamana tak macamana pun aku mesti dapatkan duit dalam minggu ni jugak. Masa aku kat State dulu kalau dah takde duit sangat boleh buat part-time kat restoran fast food. Dapat upah dua tiga puluh dollar pun dah kira bagus. Lepaslah nak suffer hidup seminggu dua.

Hmm... kalau nak cerita pasal hidup masa kat sana memang tak pernah habis, dulu memang tak pernah fikir langsung pasal nak jadi apa bila habis belajar. Sekarang ni bila dah mengadap realiti sebenarnya, baru padan muka aku.

Tapi nak menyesal tu tidak le. Udah bidang ni yang aku pilih, hadap aje la. Sendiri mau ingat la kan. Orang selalu tanya, engkau boleh hidup ke dengan melukis? Satu soalan yang tak terjawab oleh aku buat masa ni walaupun satu masa dulu akulah orang yang paling lantang mengatakan ya.

"Allah Huakhbar Allah Huakhbar!"

Allahhuakhbar...
dah masuk waktu subuh dah pun.

Solat dululah... Aku tak nak tidur berselimutkan kulit khinzir.




*****

Tik..Tok...Tik.. Tok..

Tik...Tok...Tik...Tok..Tik..Tok....

Subhanallah....

Dah pukul sepuluh dah rupanya. Macamana tak berbunyi pulak jam ni? Aku dah kunci nak bangun pukul tujuh dah malam tadi. Dia tak berbunyi ke ... atau aku yang tak sedar.

Hari ni ada appointment dengan Mr. Cheah, pukul sebelas pulak tu! Sempat ke, tak sempat ni. Ishhh... bancau, bancau! Sebenarnya bukan boleh percaya sangat dengan janji dia orang nih. Biasalah datang nak collect payment. Masuk hari ni aje dah tiga kali dia suruh aku datang. Tapi bila datang karang, bos tak sain cek laa, bos keluar laa, bos meeting laa... ada aje alasan nak selamatkan diri. Aku dah masak sangat dahhh. Apa dia orang ingat aku ni berus gigi ke?!

No comments: