TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN KORANG

4



'BLuEs UNTuk aKu'

created by : Aie


"I'm sorry Mr. Ishak... Mr. Cheah lupa nak sign you punya cek...
Can you come here again... tomorrow?"

"Tapi dia janji hari ni."

"Saya faham, cek tu memang dah ready dah. Cuma tak sempat nak sign je."

"Lupa nak sain? Eayy... berapa banyak lupa nak sain daaa....
Satu kali lupa, kita boleh terima. Tapi kalau dah sampai masuk tiga kali..... itu bukan lupa namanya, tapi tak nak bayar!"

Aku terus berpaling meninggalkan meja secretary Mr. Cheah tu.

"But, Mr. Ishak...."

"Takpelah. Simpan aje la duit tu buat bayar bil letrik!", aku melepaskan geram.

**********

Hahh! Kan aku dah cakap dahh... mesti ada alasan punyalah. Menyirap betul darah aku ni. Company besar, empat ratus ringgit pun payah benar ke nak bayar. Dia tak tau ke, empat ratus tu bagi kat orang sengkek macam aku ni boleh buat macam-macam.

Memang kalau tengah marah macam ni setan cepat masuk. Kalau ikutkan hati tadi, mau aku terbalikkan aje
office diorang. Biar diorang tak boleh bikin bisnes terus, biar diorang bankrupt, mati terus lagi baik!

Astagfirullah... dah jauh sangat dah tahap nafsu amarah aku ni. Cepat betul setan counter hati aku balik. Fuuuuhhhh....

**********

Duduk termenung lama-lama bukannya boleh dapat duit, ye tak? Kena fikirkan sesuatu jugak nih.

Trooot... Troooot....
Trooot... Troooot

"Engkau, Yon... Nak ajak aku pergi makan? Kat mana? Bangsar? Gila kau, jauh tu!
Lagipun aku takde sen ni."

Perbualan telefon kami bersambung lagi,

"Hahh? Engkau nak jemput aku? Macam ada apa-apa je ni... Pakai lawa-lawa... ?
Nak bawa aku jumpa sapa nih? Beria-ria benar...
Okay laaa...
lepas Maghrib engkau ambik aku."


Macam yang kami janjikan, lepas Maghrib Yon dah
stand by kat depan rumah dengan motor besar dia.

"Jumpa sapa ni?", Aku tanya Yon lagi.

"Mana ada!", pendek je dia balas.

"Cehhh... jangan temberang laaa.... cakap aaa...sapa?"

"Ada laa...surprise!!"

Surprise? Bahaya jugak ni. Jarang aku dengar perkataan surprise dari mulut orang tua ni. Tertanya-tanya jugak, kot-kot dibawaknya aku jumpa dengan Siti Nurhaliza ke... tak ke tergamam aku dibuatnya nanti. Al-maklumlah si Yon ni kengkawan dia ramai yang terdiri dari artis. Hari tu pernah sekali dia ajak aku minum dengan Ajin sama Bob KU2. Nervous aku, siul! Dia orang duduk bincang-bincang pasal nak buat story-board untuk video-clip KU2. Aku pula yang tak tau apa nih nganga aje la.

Tapi dia suruh aku pakai lawa-lawa ni pasal apa
aaaa?

No comments: