TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN KORANG

f . r . i . e . n . d



Pernah aku rasa pelik, kenapa aku suka ingat menda yg aku rasa baik-baik, manis-manis dalam hidup aku. Kenapa aku tak nak ingat menda-menda yg menyakitkan aku? Aku lebih senang lupa akan menda-menda yg buat aku rasa tak best, yang buat aku rasa 'angin'.

But now, aku rasa bagus juga menda tu, at least tu sesuatu yg aku kira positif la. Kan?


Antara menda yg aku selalu ingat ialah tentang sorang kawan baik, kawan rapat aku yg sorang nih. Agak lama juga aku kenal dia secara on-line thru emel, since first time aku kenal internet, since the first day aku kenal IRC. Semua tu lebih kurang pada tahun 98-99 dah 10 tahun juga kot. Kami mmg taknah bersua batang hidung, paling bagus pon suatu ketika dulu borak ikut phone je la. lama sangat dah! First time kenal n berbalas emel aku ingat dia ni lelaki, well... aku on je, bagus gak ada kawan yg suka hantar emel panjang panjang cerita pasal London kat kita. At least ada menda nak dibaca. :)

Apa yang aku rasa pelik ialah aku mmg selalu cuba untuk cari dia selepas kami lost contact dalam tahun 2000 gitu la, aku pon tak pasti kenapa, tapi aku terus cuba jejak dia....konon konon macam jejak kasih la tu. Dan, yang bertuahnya, aku jumpa dia n we all leh jumpa face to face kat kedai mamak. Pelik gak aku rasa, tapi tu la antara menda-menda yg sweet yg aku selalu ingat sbb aku pon macam tak percaya je aku leh jejak kawan yg sorang ni.

First time jumpa tu plak, leh je borak macam dulu-dulu, macam tak nah lost contact. How sweet!
Anyway, waktu aku jumpa tu, dia dah beranak pinak dah, dah ada sepasang dah anak dia. Seronok jumpa kawan lama yg aku taknah jumpa.

Sampai sekarang aku still tak pasti kenapa aku beria-ria jejak dia. Cuma idea yg ada, mebbe la sbb dia lawyer kot, so aku senang nak minta nasihat ke, apa apa pandangan yg berkaitan perundangan ke, tu je la kot. But dia still a best friend i ever had in my life.


Tapi tu la antara perkara-perkara yg teristimewa dalam hidup aku. Yang aku selalu ingat-ingat, kenang-kenang.... heheheheh. Ntah la.

But, kawan baik is just a kawan baik, kan?

No comments: