TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN KORANG

marley & me!

...hargailah perasaan anda...

Kisah ini tentang seorang budak lelaki yang menghidap penyakit kanser yang telah mencapai tahap kritikal dan dia mempunyai masa Cuma sebulan untuk meneruskan hidup dia.


Budak lelaki ini menaruh hati kepada seorang budak pompuan yang cantik dan ayu yang bekerja di kedai CD berdekatan rumahnya. Tetapi dia tidak pernah sekalipon meluahkan perasaannya kepada budak pompuan tadi tu.


Setiap hari dia akan ke kedai CD tu dan membeli sekeping CD semata mata hendak dijadikan alasan agar dia dapat bertemu, berjumpa dan berbual dengan budak pompuan yang dia suka tu.


Selepas sebulan, budak lelaki tu pon meninggal dunia. Beberapa hari itu budak pompuan tersebut berasa kesunyian kerana budak lelaki tadi telah tidak dating membeli CD di kedai tersebut. Lantas pada suatu hari, budak pompuan itu pon pergilah ke rumah budak lelaki tadi dan bertanyakan tentang budak lelaki tersebut daripada ibunya.



Ibu budak lelaki tu pon membawa budak pompuan tadi masuk ke bilik peninggalan anak lelakinya. Budak pompuan tersebut mendapati semua CD yang di beli oleh budak lelaki itu langsung tidak dibukanya. Dia menangis semahu-mahunya.


Semenjak hari itu, budak pompuan itu asyik menangis setiap masa hingga jatuh sakit. Tidak lama kemudian, budak pompuan tersebut juga turut meninggal dunia.


Sedih! Tapi tahu tak kenapa budak pompuan tu menangis selepas dia melawat rumah budak lelaki tadi?


Sebabnya, dia telah menyelitkan surat cinta yang dia tulis di dalam setiap kotak CD yang dibeli oleh budak lelaki itu dengan harapan budak lelaki itu mengetahui perasaannya. Dia sebenarnya juga menyimpan perasaan kat budak lelaki tadi.


Hmm…apa yang korang pikir bila baca kisah tu?


Apa yang korang dapat simpulkan dari kisah tu?



Pada aku, satu je – hargailah perasaan kita terhadap sesuatu/seseorang, jika kita sayang pada dia, luahkan lah perasaan kita itu. Kalau kita tak boleh menyayangi dia sebagai kekasih, tak salah if kita boleh menyayangi dia sebagai seorang kawan. Sekurang-kurangnya kita cuba luahkan perasaan kita, kita patut bangga. Kalau kita sendiri tak reti n tak mahu nak hargai apa yang kita rasa, agaknya orang lain nak ke hargai apa yang kita rasa?


Moral of the story: if u love someone, tell to him/her directly don't wait for the destiny to play the role, be brave, be frank!



6 comments:

Anonymous said...

just my comments jerlah yer..please be open minded..u ni mmg jiwang habis ler..jiwang tahap gaban...hehehe..ni yang i rasa ler..

Day Dreamer said...

hi Mr. Right,

tima kasih sebab singgah kt galeri ni.

Yup! dalam hidup kena open minded.

Jiwang? huhuhuhuhu...it's ok. tak salah apa yg u rasa tu. kan ke manusia menilai diri menerusi pandangan org len. kan?

CinDeReLLa said...

Yes, i agree with u Day Dreamer, be brave to tell our feelings. Let others know the truth dari terus berpura-pura.

Day Dreamer said...

hi cinderella,

tq for dropping here.
anyway, semua tu i rasa one of the way untuk kita appreciate apa yang kita rasa, bila kita meluahkannya, kita meluahkan dgn keikhlasan, dgn sepenuh hati, dgn hati yang besar dan kita rasa bangga n puas sebab kita dah luahkan apa yg kita rasa kat seseorg. kan?

tapi, normal la as human ni, everything boleh berubah dan senang berubah. if kita kata YA atau kita kata TAK, both kita betul.

YUNI said...

huhuhu.. nice post. Nice hidden meaning. Nice story.. semua2 pun nice!!

Day Dreamer said...

hi YuNi,

tq sbb menjengah ke sini.