TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN KORANG

....simmering tensions....

the simmering tensions are just bubbling under the surface and
may spark out without any notice.....

"bila kita nampak macam rilex je, ceria, gembira je; actually it doesn't mean that kita takde pendamkan apa apa kat dalam hati or perasaan kita,kan?

tapi, sebenarnya apa yang paling penting ialah bagaimana kita cuba mengawal diri kita supaya tak me'rojak'kan satu isu dengan isu yang lain.

mungkin kita betul, mungkin jugak kita salah. bila kita terlalu banyak nak ambil tahu, terlalu banyak tanya, orang kata kita ni macam polis la, penyiasat la, bz body la. tapi, orang takmau plak tanya dan amik tahu kenapa kita asyik bertanya, pada dorang itu semua menyibuk, curiga atau ntah apa apa.

sesetengah orang cuma nakkan diri dia je dipahami oleh orang lain tapi dia tanak plak vuba nak pahami diri orang lain. betul la orang cakap, rambut je sama hitam tapi ..hati lain lain.

mesti kita sedih,kan? sedih bila orang yang paling rapat dengan kita meninggikan suara kat kita, mengherdik kita sedangkan kita pula cuba mengawal diri supaya 'volume' kita tak naik tinggi kat dia.

kalau kita nak buat perkara yang sama, boleh sangat sangat. tapi, apa guna kalau dah bertekak macam tu?"


so, text tu akan di sambung nanti. macam panjang je lagi. malas nk filter kan and then nak taip balik.

2 comments:

Anonymous said...

Tak salah bertanya utk mendapatkan penjelasan..itu lebih baik dari memendamkan aje apa yg kita rasa.
Bukan utk berkata siapa yg salah atau tidak tapi make it clear utk kedua2 belah pihak. Sumtime kita rasa kita da cuba memahami sebaik mungkin sebelah pihak tapi adakala kita terlupa utk membenarkan sebelah pihak lagi utk memahami diri kita.
Meluahkan apa yang anda rasa lebih baik dari memendamkan dalam hati. Berterus terang @ meluahkan kebenaran itu adakalanya pahit tapi itu lebih baik dari terus mendiamkan diri dari tidak memberitahu apa yang tersirat atau tersurat.

Day Dreamer said...

hi ano,

timaceh! betul apa yang cik/incik ano katakan tu. dan itulah yang sebaik-baiknya.




:)