TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN KORANG

....simmering tensions.... - Part II



After all, dari nak susahkan diri drive masuk KL & ikut orang len pegi countdown ntuk Neu Year 2010 better kot aku sambung baca menda yang tak abih baca lagi tu hari.

So, aku namakan dia as 'simmering tensions - part II'.

Ekceli bila kita banyak membaca ni especially tentang life, tentang diri banyak yang kita leh pelajari dan selami. Dan sememangnya setiap langkahan kita itu adalah bermaksud bermulanya suatu pelajaran yang baru dalam kehidupan harian kita. Mebi kita pernah dengar tentang menda tu tapi tengoknya tak pernah, pernah tengok tapi taktau nak gunakan, rasa macam tau guna tapi betul ke idak. So, banyak yang perlu dijenguk dan tengok, belajarlah dari kehidupan, dari pengalaman, dari perhubungan. Tentang emosi, tentang soal hati, masa dan nilai sesuatu perkara dalam kehidupan ini.

' Aku pon tak tau la macam mana nak describe perasaan aku bila baca ayat-ayat dalam SMS tu. Pendekkan cerita la senang sikit, aku reply;

"I'll do everything for you my dear friend. As long as you are happy then it is okay for me!"

Sabar! Takpe, hati aku masih cool. Kalau nak ikutkan cerita tentang sahabat yang sorang ni, dah lebih sedekad aku kenal dia. Tapi langsung tak pernah berjumpa, hujung hujung pon contact ikut phone. Itu pon bila dia ada kat Malaysia ni. Pastu kitorang lost contact, lama giler beb.'



Master piece of nature.
Aku ringkaskan intro dia sampai situ, kang aku macam buat karangan plak.



'Aku ulang baca SMS tadi;

"Awak, better kita stop contact each other thru phone, kita just YM je. Itu pon time opis hours. Saya taknak dia pikir bukan bukan tentang kita dan dia punyai pandangan yang serong kat saya dan awak."

"Lagipon dia dah perasan & tegur saya asyik berkepit dengan handphone je, dulu handphone tu main baling balingkan je. Langsung tak kisah."


Term of equality.


'Pada suatu masa, kita akan rasa sedih, sebak dan sayu bila kita rasa kita telah keseorangan. Jauh daripada teman rapat yang biasa kita berkongsi suka duka dalam hari hari kita sekarang. Kita rasa dihindari, kita rasa tersisih dan dipinggirkan, even ianya dilakukan secara sopan.

Persahabatan kami memang agak lama terjalin dan ianya adalah sesuatu yang tidak ternilai harganya. Bila difikirkan balik, memang akku rasa sebak dan terharu, sedih sangat sebenarnya. Suatu keadaan yang langsung aku tak suka.

Hmmm...aku pasrah!

Besar manapon masalah, sebenarnya masih boleh di'settle'kan juga. If nak melayan sangat perkara-perkara negatif tu, makin tonggang terbalik la otak kita.

Entahlah! Biarlah masa dan keadaan yang jadi penentu. Aku tak harapkan apa apa pon. Kitorang cuma kawan dan hanya kawan. Itu saja dan tak lebih dari sepasang kawan.

Aku selalu cakap kat orang lain; 'Jangan biar emosi mengawal diri kita, biar kita yang mengawal dan menjadi penentu arah hala tuju emosi kita.'

Tapi, sejak akhir-akhir ini aku rasa aku pula yang macam terlalu sensitif dan beremosi. Entahlah. Aku sendiri tak pasti. Tapi kalaulah kau tahu, kaulah antara kawan aku yang paling baik.'



Rasa macam tak best plak bila aku edit-editkan jadi pendek. Tu pon siap buang ayat-ayat yang panjang & ikut sedap sendiri. Tapi aku suka, ada emosi dalam kisah tu. Pasni leh tukar baca novel lain pulak.

Ekceli, ada perkara-perkara yang dapat dipelajari even melalui pembacaan. In short, dalam life ni - treat everyone the way that you wanna be treated as in return.

Tapi nulis perkara-perkara yang emo sangat ni pon bosan juga. Ye tak?
Anyway amik la part mana yang boleh pakai. Tu je pon.



6 comments:

Anonymous said...

salam bro,
Kau berkawan ngan isteri org ke atau tunang org or kekasih org bro? Ini pandangan aku la bro... tak manis berkawan ngan bini org terlampau rapat bro... itu akan menimbulkan fitnah bro dan bakal meruntuhkan masjid kalau tak kena cara bro. Berhati2 bro...... itu pandangan aku la bro.. be honest bro, kau syg kat dia just as a friend or more than just a friend bro?

Day Dreamer said...

salam bro ano,

jap! ni salah paham ni bro. kisah tu takde kena mengena samada hidup atau mati dgn gua la bro. kisah tu gua alter dari satu kisah pengakuan kat paper.

aiseyman...salah paham camni yg tak best bro. gua tak terlibat dgn kes kes macam ni...

hiyyaaaa....


:)

Anonymous said...

ok bro... gua ingat ini kisah lu bro.... minta maaf la bro...anggap la ini satu pengajaran & pedoman buat kita bro.... jgn kita terlibat ngan perkara mcm ni bro... once again gua minta maaf bro.... ;)

Day Dreamer said...

hehehe..

it's ok la bro ano.
lagipon gua sedang dok belajar belajar mengarang cerita. so, tu pasal gua alter citer tu bagi nampak camtu, juz nak test ada rasa emo tak dalam penyampaian dia.

huhuhu...

anyway, tq for ya comment.

=)

Anonymous said...

Ye ke ..??

Day Dreamer said...

hi Ano,

ye ke?


=)