TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN KORANG

18 - 'BLuEs UNTuk aKu'

created by : Aie


Kat ofis Jessica...

Aku tunjukkan deraf storyboard yang telah aku lukis based on novel dia tempoh hari.

"Alamak!! Kenapa macam muka saya?"

"Okay apa...! Muka awak ada commercial value."

"Tapi... nanti orang cakap apa pulak."

"Kenapa?"

"Macam nak eksploitasi kan muka sendiri."

"Okay la tu." Kata aku.

"Kalau macam tu. Saya ikut ajelah....", Akhirnya si Jessica ni mengalah.

"Awak lebih arif dalam bidang awak." Tambah dia lagi.

"Ishh... bukan kira macam tu. yang penting awak suka. Awak suka ke?" Aku minta kepastian.

Dia tersenyum. Cute!


"Waktu Asar dah masuk dah ni. Awak nak sembahyang dulu ke? Lepas tu boleh kita pegi minum-minum."

"Ada masjid ke dekat-dekat sini?", Tanya aku balik.

"Kat ofis ni pun boleh." Tambah si Jessica ni.

Aku perati je muka dia, dia plak tenung aku. Aikss....

"Betulllllll...saya cakap serius ni." Kata Jessica kat aku.

"Kan saya ada dua staff melayu. Jadi saya sediakanlah surau untuk diorang. Pegi la cepat. Tak baik tau lengah-lengahkan sembahyang." Kata dia lagi.

Opppss.... aku tak nak komen apa-apa. Aku sendiri pun tengah confuse sekarang ni.

Mungkin dia seorang majikan yang baik. Fikirkan yang baik-baik aje udah le...Ye tak?

No comments: