TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN KORANG

10


'BLuEs UNTuk aKu'

created by : Aie


'Aku ingin terus hidup tanpa Roland! Cukuplah dengan derita yang aku tanggung. Penghidupan bahagia yang selama ini ku cari sudah hampir ku temui.'

Huiii... perenggan penutup karangan si amoi ni membuatkan aku dalam keadaan tertanya-tanya lagi. Teori aku mengatakan watak Sasha dalam cerita dia nih memang dia... aku rasa betul. Atas sebab apa, aku sendiri pun susah nak terangkan.

Cerita yang dia buat ni simple. Cuma permasalahan yang dia create dalam klimaks cerita dia ni agak menimbulkan seribu pertanyaan untuk aku.

Melalut-lalut pulak dah aku ni. Tutup cerita amoi tu, kita bukak pulak cerita kerja. Alhamdulillah, aku dah dapat baca habis manuskrip ni. Kalau nak ikut faham, dah lebih dari faham. Kira miracle jugaklah. Dua ratus muka surat dalam masa satu malam. Kalau nak ikut prestasi membaca masa aku belajar dulu memang teruk. Aku memang tak suka membaca, but I'm a good listener, aku lebih suka memorizedkan apa yang aku dengar kendian tu catat buat nota kecik. Tulah cara aku belajar sejak aku sekolah menengah lagi.

Troot.... Troooot...

"Assalamua'laikum, nak cakap ngan sapa? Ya... tengah bercakap ni...", aku menjawab panggilan telefon.

"Haaa... Acik. Apa hal telefon malam-malam ni?", tanya aku kat adik pompuan aku yang sorang tu.

"Tak boleh tidak... Alang kena balik jugak esok. Ibu harap sangat... Ibu pesan tu aje. Okaylah Lang, hujan makin lebat ni. Assalamua'laikum."

KLunK!

No comments: