TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN KORANG

6

'BLuEs UNTuk aKu'

created by : Aie


Sampai kat rumah, aku dan Yon lepak-lepak sambil berborak...

"Yon..... Masa bila engkau curik artwork aku?"

"Marah ke? Aku bukan apa, Hak. Aku cuma nak tolong engkau.... Lagi pun si Jessie tu tengah cari illustrator untuk buku dia.... Jadi kebetulan aku ada la sorang kawan yang hasil kerja dia power gila. Jadi aku pun.... "

"Yon... Aku tak tahu macam mana nak balas budi engkau", kata aku pada Yon.

"Kau kan kawan aku...", Yon tersenyum.

Semoga budi baik engkau, Tuhan aje yang dapat membalasnya, Yon. Kadang-kadang tu, bila aku
fikirkan balik, susah nak cari kawan kat Kuala Lumpur nih. Kawan makan kawan bersepah! kalau ada yang tolong pun bersebab. Kalau boleh buat untung atas kita lagi la diorang tolong.

"Susah nak cari realiti kalau engkau duduk kat tengah kota besar macam ni."

Macam tu la antara barisan-barisan ayat yang keluar dari mulut dia masa aku mula-mula tinggal dengan dia dulu. Tapi apa-apa hal pun, aku kena jumpa dengan Jessica esok pasal nak bincang tentang offer dia yang tadi. Boleh tahan juga amoi tu ye?

No comments: